အာနႏၵာဘုရားသမုိင္း
+++++++++++
အေနာ္ရထာမင္းႀကီးထံ ဥႆမင္းသည္ ဂၽြန္းစစ္သည္မ်ားအား တုိက္ခုိက္ရာတြင္ ေအာင္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ သမီးေတာ္ မဏိစႏၵာကုိ ႏွစ္ျပည္ေထာင္ခ်စ္ၾကည္ေရး ေမွ်ာ္ကုိးကားၿပီး ဆက္သလုိက္သည္။ လမ္းခရီးတြင္ က်န္စစ္သားမွာ ဖခမည္းေတာ္ အတြက္ ဆက္သလုိက္ေသာ မဏိစႏၵာမင္းသမီးအား ႀကီးမွဴးေစာင့္ၾကပ္ရင္း ခ်စ္ႀကိဳးသြယ္မိ၍ ရာဇဝတ္ဒါဏ္ သင့္ရေခ်၏။ သုိ႕ျဖင့္ အေနာ္ရထာမင္းႀကီးသည္ ညီလာခံခန္းမေဆာင္ရွိ မွဴးမတ္ဗုိလ္ပံုအလယ္တြင္ ေႏွာင္တည္းခံထားရသည့္ က်န္စစ္သားအား အျပစ္ေပးသည့္အေနျဖင့္ လက္စဲြေတာ္ အရိႏၵမာလွံျဖင့္ အားကုန္ပစ္ခတ္ေတာ့၏။ သုိ႔ေသာ္ အရိႏၵမာလံွသည္ က်န္စစ္သား၏ ခႏၶာကုိယ္ကုိ မထိဘဲ တည္းေႏွာင္ထားသည့္ ႀကိဳးထံုးကုိ ထိကာ ႀကိဳးသည္ တမုဟုတ္ခ်င္း ေျပေလသည္။ ညီလာခံအတြင္းရွိ မွဴးမတ္ဗုိလ္ပါတုိ႕အားလံုး အံ့အားသင့္ေနၾကစဥ္မွာပင္ က်န္စစ္သားသည္ အရိႏၵမာလွံကုိ ေကာက္ယူၿပီး နန္းေတာ္ထဲမွ ထြက္ေျပးလြတ္ေျမာက္သြားေတာ့၏။ မၾကာမီ က်န္စစ္သားသည္ ဧရာဝတီျမစ္ကမ္းနံေဘး စုကၠေတး ဆိပ္ကမ္းသုိ႕ ေရာက္ရွိသြားၿပီး ေလွတစ္စီးကုိ ေတြ႕၍ တားရာ မရသျဖင့္ လွံျဖင့္ ေလွဦးသုိ႕ လွမ္းပစ္တားကာ လုိက္ခဲ့သည္။ ဧရာဝတီျမစ္ျပင္ကုိၾကည့္ရင္း မဏိစႏၵာမင္းသမီးေလးကုိ ျမင္ေယာင္မိသည္။
ဧရာဝတီျမစ္တစ္ဘက္ကမ္းသုိ႕ ေရာက္ေသာအခါ ကမ္းေပၚသုိ႕ ခုန္တက္လုိက္သည္။ ေတာအုပ္ရွိရာ ေလွ်ာက္လာရင္း ေတာအုပ္အတြင္းမွ ရန္သူမ်ား ထြက္လာ၍ ပတ္လည္ဝုိင္းထားေလသည္။ ဖခမည္းေတာ္၏ လက္ေရြးစင္တပ္မ်ားျဖစ္ေသာ အိႏိၵယႏုိင္ငံမွ သစၥာခံအမႈထမ္းမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ တုိက္ခုိက္ၾကရင္း က်န္စစ္သားသည္ ေပါင္တြင္ ဒဏ္ရာရရွိသြားသည္။ ေသြးထြက္လြန္ေမ့ေျမာ့သြားေလသည္။ သတိရေသာအခါ ေဘးတြင္ မိန္းမပ်ဳိေလးတစ္ေယာက္ကုိ ေတြ႕ရေလသည္။ စံုစမ္း ေမးျမန္းလုိက္ေသာအခါ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ခဲ့သူမွာ ေၾကာင္ျဖဴရြာသူေလး သမၻဴလျဖစ္ေလသည္။ အမိအဘမ်ား မရွိေတာ့၍ ရွင္မထီးမေထရ္က ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ထားေလသည္။ က်န္စစ္သားသည္ ေက်းေတာသူေလး သမၻဴလႏွင့္ အေနနီးရင္း သံေယာဇဥ္ျဖစ္ကာ ခ်စ္ခင္စံုမက္ခဲ့ရေလေတာ့သည္။ ဒီလုိနဲ႕ အခ်ိန္ေတြ တေရြ႕ေရြ႕ကုန္ဆံုးခဲ့ရေလသည္။ အေနာ္ရထာမင္း ကၽြဲခတ္ခံရ၍ ကံေတာ္ကုန္ၿပီး ေစာလူးမင္းနန္းတက္ၿပီဟု သတင္းၾကားရေလသည္။ ပုဂံေရႊနန္းေတာ္ဆီသုိ႕ မျပန္ေတာ့ဘဲ သမၻဴလႏွင့္အတူ ေနထုိင္ရင္း လယ္အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနခဲ့သည္။
တစ္ေန႕ ပုဂံေရႊနန္းေတာ္မွ ဝန္ႀကီးအခ်ဳိ႕ႏွင့္ မွဴးမတ္ဗုိလ္ပါမ်ား ၿခံရံကာ က်န္စစ္သားထံ ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ေစာလူးမင္းက က်န္စစ္သားအား ပုဂံေရႊနန္းေတာ္သုိ႕ ျပန္လည္ေခၚယူၿပီး မူလရာထူးျပန္လည္ ခန္႕အပ္ေတာ္မူသည္။ ကုိယ္ေလးလက္ဝန္ရွိေနေသာ သမၻဴလအား ေယာက္်ားေလးေမြးရင္ ဤပတၱျမားလက္စြပ္ကုိ ယူၿပီး ပုဂံေနျပည္ေတာ္ကုိ လုိက္ခဲ့ပါ။ တကယ္လုိ႕ မိန္းကေလးေမြးခဲ့ရင္ လက္စြပ္ကုိ ေရာင္းခ်ၿပီး အသက္ေမြးေနထုိင္ပါေတာ့ဟု လက္မွ ပတၱျမား လက္စြပ္ကုိ ေပးခဲ့၏။ ေစာလူးမင္းသည္ တုိင္းေရးျပည္ရာထက္ ေၾကြအန္ကစားျခင္းကုိသာ ခံုမင္ခဲ့သည္။ ေစာလူးမင္းသည္ ပဲခူးစားငရမန္ႏွင့္ ေၾကြကစားရင္း "ေယာက်္ားဆုိရင္ ပဲခူးနယ္က ပုန္ကန္ပါေတာ့လား"ဟု ဆုိမိေလသည္။
ပဲခူးစားငရမန္သည္ ပုဂံေရႊနန္းေတာ္ကုိ ပုန္ကန္၍ စစ္ထုိးရန္ ျပင္ဆင္ေလသည္။ ပုဂံစစ္တပ္ႏွင့္ ပုန္ကန္သူ ပဲခူးစားငရမန္၏တပ္တုိ႕ ျပင္းထန္စြာ တုိက္ပဲြျဖစ္ပြားခဲ့သည္။ စစ္ေျမျပင္သုိ႕ ေစာလူးမင္းသည္ က်န္စစ္သား တားသည့္ ၾကားမွ လုိက္ပါခဲ့သည္။ ရဲရဲဝံ့ဝံ့တုိက္ပဲြဝင္ေနသည့္ ပုဂံတပ္ေၾကာင့္ ပဲခူးစား၏ တပ္မ်ား ေနာက္သုိ႕ ဆုတ္ရေတာ့၏။ ငရမန္၏ စစ္ပရိယာယ္သံုးသည့္အၾကံကုိ မသိေသာ ေစာလူးမင္းသည္ ဆက္လက္တုိက္ခုိက္ေလသည္။ ေစာလူးမင္းဦးေဆာင္ေသာ ပုဂံစစ္သည္တုိ႕ ညအေမွာင္ ရႊံ႕ႏြံအုိင္မ်ားထဲတြင္ ပဲခူးစားတုိ႕ တုိက္ခုိက္မႈကုိ အလူးအလဲခံလုိက္ရၿပီး ေစာလူးမင္း ပဲခူးစား ငရမန္၏လက္တြင္ ဖမ္းဆီးခံရေလေတာ့သည္။ က်န္စစ္သားသည္ ညီေတာ္ေစာလူးမင္းကုိ သြားေရာက္ကယ္တင္ရန္ ႀကိဳးစား ေတာ့သည္။ ပဲခူးတပ္သားမ်ား ပ်ားပန္းခတ္ေအာင္ အေစာင့္အၾကပ္ခ်ထားသည့္မွ ေစာလူးမင္းအား ခ်ဳပ္ေႏွာင္ထားေသာ အခ်ဳပ္ခန္းအတြင္း ဝင္ေရာက္ႏုိင္ခဲ့သည္။
က်န္စစ္သားသည္ ေစာလူးမင္းအား ပုခံုးထက္ေပြ႕တင္ၿပီး ထြက္ေျပးရန္ ျပင္ေလသည္။ ေစာလူးမင္း စိတ္ထဲတြင္ အေတြးတစ္ခုဝင္ေရာက္လာသည္။ "က်န္စစ္သားသည္ မင္းျပစ္ဒဏ္သင့္ေရွာင္ေနရသူ၊ ငါရဲ႕မိဖုရားႀကီး မဏိစႏၵာရဲ႕ ငယ္ခ်စ္ဦး တန္ေတာ့ က်န္စစ္သား ငါ့ကုိ သတ္ဖုိ႕ပဲ။ ငရမန္သည္ ငါရဲ႕ ႏုိ႕စုိ႕ဖက္၊ ငါ့အား သတ္မည္မထင္ ငါမရွိလွ်င္ နန္းပလႅင္ဟာ သူ႕အတြက္ပဲ" ဟု ေတြးမိၿပီး "က်န္စစ္သား ငါ့အား ခုိးယူေနၿပီ" ဟု ေအာ္ဟစ္ေလသည္။ က်န္စစ္သားလည္း "မုိက္မဲလွေသာ ေစာလူးမင္း ရန္သူ႕လက္တြင္း ေသရစ္ေတာ့" ဟုဆုိၿပီး ထားခဲ့လုိက္သည္။ ပဲခူးနယ္စား ငရမန္သည္ ေစာလူးမင္းအား အဆံုး စီရင္လုိက္သည္။ ထုိသတင္းေၾကာင့္ က်န္စစ္သားသည္ ပုဂံနန္းပလႅင္ကို သိမ္းပုိက္စုိးစံခဲ့ရေလသည္။ က်န္စစ္သား နန္းတက္ၿပီး ပုန္ကန္သူပဲခူးစားငရမန္ကုိ အၿပီးတုိင္ ေခ်မႈန္းသုတ္သင္ခဲ့ေလ၏။
စစ္မွန္ေသာ သာသနာကုိ ယူေဆာင္လာခဲ့ေသာ ရွင္အရဟံကုိယ္ေတာ္ေၾကာင့္ ပုဂံေျမတြင္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္ ထင္ရွား ေတာက္ပလာခဲ့ေလသည္။ ေကာဇာသကၠရာဇ္(၄၄၆)ခုႏွစ္၊ ခရစ္ႏွစ္(၁၀၈၄)ခုတြင္ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ ပုဂံျပည္ရွိ ျပည္သူ ျပည္သားတုိ႕အား ေက်ာသားရင္သားမခဲြျခားဘဲ အုပ္ခ်ဳပ္ေတာ္မူေလသည္။ ျပည္သူအေပါင္းတုိ႕အား လက္ယာ လက္ျဖင့္ ဆန္၊ စပါး၊ စားေသာက္ဖြယ္ရာတုိ႕အား ေပးၿပီး လက္ဝဲ လက္ျဖင့္ အဝတ္ပုဆုိးတန္ဆာတုိ႕အား ေပးေလသည္။ စစ္ေဘးဒဏ္ေၾကာင့္ အရပ္တပါးေရာက္ေနေသာ ပုဂံသူ၊ ပုဂံသားတုိ႕ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာခဲ့ၾကသည္။ ဆည္ေျမာင္းေခ်ာင္းကန္မ်ားကုိ ျပန္လည္ ျပဳျပင္ဆည္ဖုိ႕ေစသည္။ ႏွစ္ကာလအခ်ိန္တုိအတြင္းမွာပင္ ပုဂံေရႊၿမိဳ႕ေတာ္သည္ စည္ပင္ဝၿဖိဳးလာခဲ့ေတာ့သည္။
တစ္ေန႕ ရွင္အရဟံမေထရ္ျမတ္သည္ ေရႊနန္းေတာ္သုိ႕ ၾကြျမန္လာခဲ့ၿပီး "ဒါကာေတာ္မင္းျမတ္ အသင့္ ဖခမည္းေတာ္ မၿပီးျပတ္ရွိခဲ့သည့္ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္ကုိ ဆက္လက္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ရန္ အႀကံမရွိေပဘူးလား" ေမးေလသည္။ က်န္စစ္သားလည္း "မွန္ပါ့ဘုရား တာဝန္ယူတည္ေဆာက္ပါ့မယ္ဘုရား" ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္ ျပန္လည္ျပဳျပင္တည္ေဆာက္ၾကေလရာ က်န္စစ္သားမင္းလက္ထက္တြင္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီး ၿပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ခဲ့ရေလသည္။ ေရႊစည္းခံုေစတီေတာ္အား အထပ္ထပ္ ၾကည္ညိဳရင္း စိတ္အႀကံတစ္ခု ေပၚေပါက္ခဲ့သည္။ "ငါ၏လက္ထက္တြင္ သီးျခားေစတီတည္ရေသာ္ ေကာင္းေလအံ့"ဟု ေတြးရင္း တစ္ေန႕ ေလသာျပတင္းတံခါးတြင္ ရပ္ေနစဥ္ ၾကည္ညိဳဖြယ္အဆင္းရွိေသာ ရွစ္ပါးေသာ အရွင္ျမတ္တုိ႕သည္ နန္းေတာ္သုိ႕ ဆြမ္းခံၾကြရပ္ေတာ္မူေလသည္။ က်န္စစ္သားမင္း သည္ ၾကည္ညိဳလြန္းလွ၍ နန္းေရွ႕ထြက္ေမးေလွ်ာက္ေတာ္မူသည္။ "အရွင္ဘုရားတုိ႕ အဘယ္အရပ္မွ ၾကြေတာ္မူလာပါသလဲ ဘုရား" "အသင္ဒါကာေတာ္မင္းႀကီး အရွင္တုိ႕သည္ ဟိမဝႏၱာေတာ၊ ဂႏၵာဒနေတာင္၊ နႏၵမူလလႈိဏ္ဂူမွ အသင္မင္းႀကီး၏ နန္းေတာ္သုိ႕ ဆြမ္းခံၾကြေတာ္မူေပသည္" မၾကာမီအခ်ိန္တြင္း က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ နန္းဦးေဆာင္၌ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ (၈)ပါးအား ဆြမ္းကပ္လွဴေလသည္။
က်န္စစ္သားမင္းသည္ "အရွင္ဘုရားတုိ႕ သီတင္းသံုးေနထုိင္ေတာ္မူသည့္ နႏၵမူလလႈိဏ္ဂူ၏ ပံုသ႑ာန္ကုိ တပည့္ေတာ္အား ဖန္ဆင္းျပသေတာ္မူပါဘုရား" ဟုေလွ်ာက္ထားသည္။ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႕လည္း တန္ခုိးျဖင့္ ဖန္ဆင္းျပ ေလသည္။ က်န္စစ္သားမင္းသည္ ၾကည္ညဳိႏွစ္သက္လြန္းလွသျဖင့္ "တပည့္ေတာ္ ဤနႏၵမူလလႈိဏ္ဂူေတာ္အတုိင္း ေကာင္းမႈေတာ္ဘုရားတစ္ဆူ တည္လုိပါသည္ဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတုိ႕မွ တပည့္ေတာ္အား ေစာင္မကူညီေတာ္မူပါဘုရား" ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ နန္းတြင္းပန္းခ်ီေက်ာ္မ်ားအား ေခၚယူေစၿပီး နႏၵမူလလႈိဏ္ဂူအား ပံုတူကူးယူ ေရးဆဲြေစသည္။ ၿပီးေနာက္ အရွင္ျမတ္(၈)ပါးတုိ႕သည္ မိမိတုိ႕တရားက်င့္ႀကံရာအရပ္သုိ႕ ေကာင္းကင္ခရီးမွ စ်ာန္ျဖင့္ ျပန္လည္ၾကြျမန္းေတာ္ မူေလသည္။
ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္တုိ႕ ျပသခဲ့ေသာ နႏၵမူလလႈိဏ္ဂူေတာ္ပံုစံရရွိေသာ္ "အဘယ္အရပ္၌ တည္လွ်င္ ေကာင္းေလအံ့" ဟု အေတြးေပၚျပန္သည္။ က်န္စစ္သားမင္း ေတြးလုိက္ေသာေၾကာင့္ တာဝတႎသာရွိ သိၾကားမင္း၏ ပဏၰဳကဗၺလာျမေက်ာက္ဖ်ာ တင္းေလေတာ့၏။ သိၾကားမင္းလည္း က်န္စစ္သားမင္းအား သာသနာအႏွစ္(၅၀၀၀)တည္တံ့ရန္ ေနရာေရြးေပးခဲ့သည္။ သကၠရာဇ္(၄၅၂)ခုႏွစ္တြင္ အာနႏၵာဘုရားတည္ေဆာက္ရန္ အရပ္ရပ္မွ ပန္းရံအလုပ္သမား ေလးေသာင္းအား ေခၚယူေလသည္။ ဗိႆုကာပညာရွင္ ေလးရာျဖင့္ အာနႏၵာဘုရားအား အႏုစိတ္လက္ရာတုိ႕ျဖင့္ ေရးဆဲြၾကသည္။ အပါးေလးဆယ္ေသာ ရဟႏၱာသူျမတ္တုိ႕အား ဌာပနာတုိက္တစ္မ်က္ႏွာကုိ ဆယ္ပါးေစာင့္ၾကပ္သီတင္းသံုးေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားေလသည္။ စတုေလာကပါလနတ္မင္းႀကီးေလးပါးတုိ႕လည္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကေလသည္။ စသစေရာဘီလူးမင္း၊ အာ႒ာဝကဘီလူးမင္းတုိ႕ အား သိၾကားမင္းကုိယ္တုိင္ စီမံကြပ္ကဲေလသည္။ ဘီလူးမင္းတုိ႕အား ပင္လယ္တြင္းရွိ နဂါးရစ္ေက်ာက္တုိ႕ကုိ အာနႏၵာေစတီ တည္ေဆာက္ရန္ သယ္ယူေစသည္။
ကုမၻဏ္အႏြယ္ဘီလူး(၄၀၀၀)တုိ႕သည္ နဂါးရစ္ေက်ာက္မ်ားကုိ မုဒ္ေလးမုဒ္တည္ေဆာက္မည့္ေနရာ၌ စုပံုထားရွိ ေဆာက္လုပ္ၾကေလသည္။ အလယ္မဏၰိဳင္ေဆာက္လုပ္ရန္ ရကၡိဳသ္ႏြယ္ဝင္ ဘီလူးတုိ႕အား သီတာျမစ္ေရႏွင့္ ဂႏၶမာဒနေတာင္ ေျမ၊ ေဗာဓိေျမတုိ႕ေရာကာ သရႊတ္ကုိင္ေစသည္။ ဗုဒၵဘုရားရွင္၏ျဖစ္စဥ္ပံုေတာ္မ်ားကုိ ေရႊစင္မ်ားသြန္းေလာင္း ဌာပနာ သြင္းေစသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္၏ ဓါတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္မ်ားကုိ ဌာပနာတုိက္၌ သြင္း၍ ပူေဇာ္ေစသည္။ က်န္စစ္သားမင္း၏ ရုပ္ထုကုိလည္း ေရႊစင္သြန္းလုပ္၍ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၌ ထားရွိေလ၏။ စၾကာဝ႒ာတစ္တုိင္း၌ ရွိၾကကုန္ေသာ ရဟႏၱာ၊ ေဇာ္ဂနီနတ္တုိ႕သည္ မႏၱဓမၼသတ္၊ ပိဋကတ္ဟူသမွ်ကုိ လာေရာက္ပုိ႕သၾကေလ၏။ ေရႊဘုရား၊ ေငြဘုရား၊ ပဥၥေလာဟာဘုရား တုိ႕ကုိလည္း သြန္းလုပ္လွဴဒါန္းေလသည္။ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ ဓါတ္ေတာ္ဌာပနာတုိက္အား မပိတ္ေသးဘဲ ၾကည္ညဳိ သဒၶါပြားေတာ္မူ၏။ ထုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ သိၾကားမင္းသည္ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္တုိ႕အား "တုိင္းေရးျပည္ရြာအေရး မလစ္ဟင္း ရေအာင္ နားခ်ဆံုးမေပးေတာ္မူပါဘုရား" ဟု ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားေလသည္။
ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္တုိ႕၏ ဆံုးမစကားေၾကာင့္ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ အာနႏၵာဘုရားႀကီး၏ ဓါတ္ေတာ္ဌာပနာ တုိက္အား ပိတ္ေတာ္မူေလၿပီး အာနႏၵာေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား ၿပီးစီးေအာင္ တည္ေဆာက္ေစခဲ့သည္။ အာနႏၵာေစတီေတာ္ တည္ေဆာက္ၿပီးစီးေသာအခါ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ ေရစက္သြန္းခ်လွဴဒါန္းေသာ္ ေျမငလ်င္ႀကီး ျမည္ဟီး၊ မုိးႀကီး သည္းထန္စြာ ရြာသြန္းေလ၏။ အားလံုးၿပီးစီးသြားေသာအခါ က်န္စစ္သားမင္းႀကီးသည္ ပန္းရံအႀကီးအမွဴးသားအဖအား "အာနႏၵာေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးသည္ သာသနာေတာ္ အႏွစ္ငါးေထာင္ထိ ခုိင္ခံ့ပါအံ့" ဟု ေမးျမန္းေလသည္။ ပန္းရံသားအဖသည္ ေဆာက္လုပ္ထားသည့္ အုတ္မ်ားအား ဆင္ျဖင့္နင္းေစၿပီး ဆင္နင္းသည့္အုတ္မ်ားေအာက္တြင္ေန၍ စမ္းသပ္ျပေလသည္။ ထုိစဥ္ အုတ္တစ္ခ်ပ္က်လာစဥ္ ပန္းရံအႀကီးအမွဴးက လက္ျဖင့္ကာလုိက္ရာ မူလအုတ္အတုိင္းျပန္လည္တည္ရွိေလသည္။ ပန္းရံသားအဖအား ဆုလာဘ္ေတာ္မ်ား ခ်ီးျမႇင့္ေလသည္။ တဖန္ေတြးမိ၏။ "ငါတည္ထားေသာ ဤအာနႏၵာေကာင္းမႈေတာ္ ေစတီေတာ္ျမတ္ႀကီးအား တုပျပဳ၍မရေအာင္ ဤပန္းရံသားအဖ၏ လက္အား ျဖတ္ပစ္လွ်င္ေကာင္းအံ့"ေတြးေနစဥ္ သိၾကားမင္း ဆင္းတားေလသည္။ ပန္းရံသားအဖလည္း ဆင္တူယုိးမွား အတုမလုပ္ပါဟု ကတိကဝတ္ျပဳေလ၏။ အာနႏၵာေစတီေတာ္ ျမတ္ႀကီးသည္ ပုဂံတြင္ အလွပဆံုးႏွင့္ အႏုပညာလက္ရာအစံုဆံုးေသာ ဂူဘုရားႀကီး တစ္ဆူျဖစ္ပါသည္။ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အာနႏၵာဘုရားသည္ နာမည္ေက်ာ္ၾကားလွပါသည္။ ကမၻာေက်ာ္ ေရွးေဟာင္းအေဆာက္အဦမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသား ၾကသည့္ စာအုပ္စာတန္းမ်ားမွာပင္ ထည့္သြင္းေရးသားေဖာ္ျပျခင္းခံရပါသည္။ အာနႏၵာဘုရားဟူေသာ အမည္နာမကုိ ညီေတာ္ အာနႏၵာ၏အမည္ျဖစ္ေၾကာင္းဟုလည္းေကာင္း၊ အနႏၱပညာမွ အာနႏၵာလုိ႕ ေျပာင္း၍ ေခၚဆုိလာသည္ဟုလည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ကလည္း အနန္း(ဒ္) အလြန္လွပေသာဟု အဓိပၸါယ္ရွိေသာ စကားမွ ဆင္းသက္လာတယ္လုိ႕လဲ ယူဆေျပာဆုိၾကပါတယ္။
ဘုရား၏ပႏၷက္ပံုမွာ ယခုပုဂံတြင္ရွိေသာ ဂူဘုရားေပါင္း(၂၀၀၀)ေက်ာ္ အနက္ မည္သည့္ပံုႏွင့္မွ မတူဘဲ ၾကက္ေျခခတ္ ပံုသ႑ာန္ျဖစ္ပါတယ္။ ေလဝင္ေလထြက္ႏွင့္ အလင္းေရာင္ေပးမႈစနစ္ဟာ အတုယူစရာေကာင္းပါတယ္။ အသံုးျပဳထားတဲ့ အုတ္ေတြဟာ စပါးခြံေရာေႏွာ၍ ဖုတ္ထားေသာ အုတ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ေပါင္းကူးခံုမ်ားတြင္ အုတ္တစ္လွည့္ ေက်ာက္တစ္လွည့္ စီထားတာကုိလည္း ေတြ႕ျမင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အာနႏၵာဘုရား၏ ထိပ္ပုိင္းအထြဋ္ေစတီမွာ ယေန႕ေခတ္လက္ရာျဖစ္ပါတယ္။ အာနႏၵာဘုရားမွာ ဆုိရုိးစကားတစ္ခုရွိပါေသးတယ္။ "ေစတီရံ တစ္ေသာင္း၊ မုခ္ေပါင္းတစ္ေထာင္၊ လမ္းသံုးေျမွာင္"ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိပၸါယ္မွာ ေစတီရံေပါင္း တစ္ေသာင္းရွိတယ္လုိ႕ ဆုိလုိပါတယ္။ မုခ္ေပါင္းတစ္ေထာင္ကေတာ့ မုခ္ကပ္ခ်ဳိင့္မ်ား၊ ျပတင္းမုခ္မ်ား၊ တုိးလွ်ဳိေပါက္မ်ား အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းသံုးေျမွာင္ကေတာ့ အတြင္းပတ္လမ္းမွာ ရဟန္းသံဃာမ်ား၊ အလယ္ပတ္လမ္းမွာ မင္းမွစ၍ နန္းတြင္း အမႈထမ္းမ်ား၊ အျပင္ပတ္လမ္းမွာ အမ်ားျပည္သူမ်ား ဖူးေျမွာ္ရန္အတြက္ သတ္မွတ္ ထားတယ္လုိ႕ သိရွိရပါတယ္။
မတ္ရပ္ဗုဒၶရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ႀကီး(၄)ဆူရွိၿပီး ေအာက္ေျခမွ ဦးေခါင္းေတာ္အထိ အျမင့္ေပ(၃၁)ေပ(၅)လက္မစီ ရွိပါတယ္။ ပုဂံေဒသမွာရွိတဲ့ မတ္ရပ္ဆင္းတုေတာ္ႀကီးမ်ားအနက္ အႀကီးဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ မတ္ရပ္ကုိယ္ေတာ္ႀကီး(၄)ဆူမွာ ေျမာက္ဘက္တြင္ ကကုႆန္ျမတ္စြာဘုရားကုိ စကားသားျဖင့္၊ ေတာင္ဘက္တြင္ ကႆဖျမတ္စြာဘုရားကုိ ထင္းရွဴးသားျဖင့္၊ အေရွ႕ဘက္တြင္ ေကာဏဂံုျမတ္စြာဘုရားကုိ ကၽြန္းသားျဖင့္၊ အေနာက္ဘက္တြင္ နန္းေတာ္ရွိရာဘက္သုိ႕ ဦးစားေပးသည့္ အေနျဖင့္ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားအတြက္ (ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကး၊ သလဲြစဥ္၊ သလဲြမည္း)တုိ႔ျဖင့္ ေရာစပ္ထားေသာ ပဥၥေလာက ဆင္းတုေတာ္ကုိ ထုလုပ္ကုိးကြယ္ခဲ့ပါတယ္။ ပုဂံေခတ္ပ်က္သုန္းၿပီး အင္းဝေခတ္ေရာက္ေသာအခါ မသမာသူတုိ႕က အေနာက္ ဘက္မွ ဆင္းတုေတာ္ႀကီးကုိ ဖ်က္ဆီးခဲ့တယ္လုိ႕ မွတ္သားရပါတယ္။ အေရွ႕ဘက္ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမွာ မည္သည့္ေခတ္တြင္ ပ်က္စီးသြားသည္ကုိ အတိအက်မသိရဘဲ ညအခါတြင္ မီးေလာင္ကၽြမ္းသြားတယ္လုိ႔ သိရွိရပါတယ္။ ေတာင္ဘက္ႏွင့္ ေျမာက္ဘက္ရွိ ဆင္းတုေတာ္မ်ားမွာ မူလလက္ရာျဖစ္ပါတယ္။ ရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးမ်ားမွာ သကၤန္းပုိင္း မပါဘဲ ကုိယ္ထည္ပုိင္းမွာ သစ္သားတစ္လံုးတည္းျဖင့္ ထြင္းထားပါတယ္။ ေတာင္ဘက္ရွိဆင္းတုေတာ္ႀကီးမွာ အနားမွကပ္၍ ဖူးေျမာ္ပါက မ်က္ႏွာေတာ္မွာ ခပ္တည္တည္အေနအထားျဖစ္ၿပီး အာရံုခံေနရာမွ ဖူးေမွ်ာ္ပါက ၿပံဳးၿပီး ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ ဖူးေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ်ပန္ေခတ္ အတြင္းက ဂ်ပန္မ်ားသည္ အာနႏၵာေစတီေတာ္ပံုကုိ ျမတ္ႏုိးႏွစ္သက္လြန္း၍ ဂ်ပန္ေငြစကၠဴတြင္ ရုိက္ႏွိပ္ခဲ့ၾကဖူးသည္။ ယခုအခါ အာရွတလႊားသာမက အာနႏၵာဘုရား၏ ေက်ာ္ၾကားမႈဂုဏ္သတင္းသည္ ဥေရာပတစ္ခြင္တုိင္ခဲ့ေလ၏။ ႏွစ္စဥ္ဘုရားပဲြေတာ္ကုိ ျပာသုိလျပည့္ေန႕တြင္ က်င္းပၾကသည္။ အာနႏၵာေစတီေတာ္၏ ေရွးျမန္မာအႏုပညာရွင္တုိ႔၏ ဗိႆုကာလက္ရာျဖစ္၍ ေနာင္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေက်ာ္ၾကာေနလိမ့္ဦးမည္ ျဖစ္ပါသည္။
▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇▇
အျခားဖတ္ရႈစရာမ်ား
~~~~~~~~
"ေရႊတိဂံုေစတီေတာ္ သမိုင္းအျပည့္အစံု"
[Clip Here]
__________________
"ျမတ္စြာဘုရားမျဖစ္မီ ပါရမီျဖည့္က်င့္ခဲ႔ေသာ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ဘဝမ်ား"
[Clip Here]
No comments:
Post a Comment